La CPS-II és una de les plaques recreatives estrella de la companyia japonesa i evolució directa de la CPS original (Power Charger System).
Aquesta placa consta de dues parts: la placa mare i el joc inserit. La unió de totes dues resulta en un conjunt bastant gran, però de pes i estètica acceptable.
CONJUNT CPS-II
La CPS-II té regió (present a les plaques A i B), es regeix per colors i té les seves peculiaritats, ja que alguns colors són compatibles entre si, però d’altres són totalment incompatibles.
A continuació us adjuntem una petita taula informativa:
No sé si us quedarà molt clar a l'esquema, però com es pot veure, una placa mare japonesa (verda) serà compatible amb jocs japonesos i europeus, mentre que una placa mare asiàtica (grisa) només ho serà amb jocs grisos i taronges.
Les plaques grogues en canvi, sembla ser que són multiregió i compatibles amb tots els jocs.
No n’he vist mai cap físicament, pel que no sé com serà aquesta compatibilitat, ja que heu de tenir present que la restricció regional d'un joc de CPS-II
es dona mitjançant maquinari, és a dir, amb els seus connectors d'unió a la placa mare B.
Canviar-li la regió a un joc és possible encara que prou complicat, però si voleu veure’n un exemple, podeu punxar aquí.
També comentar que si estem davant d’una placa mare amb la seva etiqueta identificativa trencada, podem saber-ne la regió pel color dels polsadors de Test.
El connector Jamma, tot i no estar serigrafiat, segueix el mateix pinout de l'estàndard, però amb una lleugera diferència en les funcions d'acció depenent del joc inserit (concretament depèn de si són jocs amb tres, quatre o sis funcions).
Això de les funcions és un tema molt important a l'hora de jugar amb la CPS-II, ja que hem de tenir present que amb ella podem jugar jocs de només tres
ordres (puny, puntada i especial), de quatre (puny, puntada, saltar i especial) o de sis (tipus Street Fighter: puny fluix, puny mitjà, puny fort, puntada
fluixa, puntada mitjana i puntada forta).
El Jamma, per pins, només ens abasta quatre (o cinc) ordres, pel que la resta les agafarem del connector auxiliar.
FUNCIONS CONEGUDES DEL CONNECTOR EXTRA
Un dels majors inconvenients dels jocs de CPS-II és la seva encriptació.
Les plaques A, tal com podeu veure a la penúltima fotografia, porten una pila de liti de 3’6 volts.
Aquesta pila és l'encarregada de guardar l'encriptació del joc (pel que si se’ns esgota el perdrem), i també de desar els rècords de les partides; per tant, segons sembla, es gasta més en jugar
que quan no ho fem.
Tanmateix, hi ha molta llegenda urbana sobre la mateixa, però tampoc ens ha d’espantar en excés. Al cap i a la fi, una pila de liti d'aquestes característiques, i jugant una mitjana de dues o
tres vegades per setmana, pot tenir una durada de fins a set anys.
Des de Briconsola, i per no apurar tant, us recomanem fer el canvi de pila cada quatre anys.
El procés de canviar la pila no és gens complicat i podeu veure’l clicant aquí.
OPCIONS DE LA PLACA
De la mateixa manera que la majoria de plaques ARCADE de joc intercanviable, la CPS-II té un menú d'opcions intern. Tot i no ser gaire complicat navegar
per ell, hem de tenir en compte que està en l'idioma de la regió de la placa A, pel que si es tracta d'un joc japonès ens podem fer un bon embolic.
A continuació us adjuntem quatre premisses perquè pugueu manipular-la sense por.
1 - INPUT TEST:
Pantalla de comprovació dels comandaments de l'estic; aquesta opció serveix per veure si ens falla algun botó del comandament.
2 - OUTPUT TEST:
Aquesta opció té a veure amb el moneder de la recreativa original, pel que actualment no serveix de gaire.
3 - SOUND TEST:
En aquest apartat podem escoltar totes les melodies i veus del joc.
4 - COLOR TEST:
5 - SCREEN ADJUSTMENT:
En aquests dos apartats podem ajustar el nostre monitor de TV.
6 - GAME DATA BASE:
És el llibre de registres de les partides realitzades, monedes introduïdes...
7 - HARD AND SOFT OPTIONS:
Són les opcions de la pròpia placa mare i del joc inserit.
8 - MEMORY CHECK:
Comprovació interna que fa la pròpia placa; només podem creuar els dits i esperar que ens digui OK a tot...
9 - Tornar al joc inserit i sortir de les opcions.