La consola de 64 Bits d’Atari!
Aquesta consola va veure la llum en els millors anys de les 16 Bits, quan les 32 encara eren un rumor, i va ser creada amb el pretext de recuperar la porció de mercat que Nintendo i
SEGA li havien arrabassat anys abans.
En principi, la Jaguar hauria d’haver sortit al mercat un parell d’anys després que l’Atari Phanter. Les 2 consoles s’estaven desenvolupant alhora, i la Phanter (de 32 Bits) era la consola destinada a fer la competència a les 16 Bits del moment; a l’hora de la veritat però, no va passar de projecte.
Així que després de descartar el projecte de la 32 Bits, Atari va llançar la Jaguar, una consola tècnicament molt superior a tot el que s’havia vist. Eren 64 Bits enfront dels 16 de les seves contemporànies... tot un món…
Els 64 Bits de la Jaguar sortien fent servir 5 processadors de 32, continguts en dos xips anomenats Tom i Jerry. Tots dos xips funcionaven en
paral·lel, amb un coprocessador Motorola 68000, una GPU a 26.591 Mhz funcionant a 26.591 MIPS, i un bus de dades de 64 bits amb una memòria DRAM de 2MB.
Els cartutxos tenien una protecció codificada per encriptació. Utilitzant rutines de compressió per a Tom i Jerry, s’aconseguien ràtios de fins a 14:1, la qual cosa equivalia a que un
cartutx podia emmagatzemar fins a 84 Mb de dades en els seus 6 Mb de ROM. A més, podien incorporar una EEPROM de 100.000 escriptures per a gravar rècords.
L’únic inconvenient va ser l’ús dels cartutxos com a suport d’emmagatzematge enlloc del CD, problema que es resoldria posteriorment amb la presentació de la Jaguar CD.
També va sortir un model anomenat “DUO” amb el CD incorporat a la mateixa consola.
ATARI CD DUO
Cal destacar que els jocs, mitjançant programació, detectaven automàticament si el sistema era PAL o NTSC, adaptant-se a la pantalla.
Un punt bastant important en contra del sistema però, va ser l’escassa campanya de màrqueting per part dels seus creadors, el que va fer que la consola passés inadvertida per a la majoria de la
gent, que esperava l’arribada de les aclamades Saturn i Playstation.
A sobre, programar per a Jaguar era molt complicat, ja que la consola tenia unes qualitats tècniques increïbles però eren molt difícils d’aprofitar, tal
com va passar també amb la Saturn.
L’últim detall que va influir en el seu fracàs va ser que els primers jocs van ser, en general, conversions millorades que ja existien en 16 Bits. El millor joc de què va gaudir la consola va ser
Alien vs Predator.
CARACTERISTIQUES TÈCNIQUES
- 4 Processadors.
- Bus de 64 Bits.
- 64 Bit de Xip gràfic.
- 16.8 Milions de colors // Color 24 Bits.
- So: Senyal digital (32 bit RISC, 26.6 MHz, 26.6 MIPS) estèreo.
- 2 Mb de Ram.
- Màxima resolució en pantalla de 800 x 576.
- Suport: cartutxos i, posteriorment, CD mitjançant perifèric.